وبلاگ یه دانشجوی عمران!

دانشجوی رشته تکنولوژی عمران یا رشته های مرتبط هستی؟پس بیا تو!

وبلاگ یه دانشجوی عمران!

دانشجوی رشته تکنولوژی عمران یا رشته های مرتبط هستی؟پس بیا تو!

به نام خدا
مسعود عزیزی دانشجوی رشته تکنولوژی عمران هستم ..
همونطور که از رشته انتخابیم معلومه (تکنولوژی عمران) به عمران و تلفیق اون با تکنولوژی علاقمندم.
در این وبلاگ هم سعی خواهم کرد جنبه های تکنولوژیکی عمران پرداخته بشه و در معرفی راهکارهای جدید در امر ساخت و ساز قدمی کوچک بردارم.
با تشکر-مسعود عزیزی
پیام های کوتاه

با سلام

این سوال شاید برای خیلی از عمرانی ها پیش اومده منم یکی از اونا بودم تا روزی که

تنها با دیدن این نقل و قولهای اینترنتی به درک بهتری از رشته خود رسیدم.توصیه میکنم شما هم بخونیدشون خیلی جالب توجه هستند:

سوال: 

فرق مهندسی عمران با مهندسی تکنولوژی عمران

آقا کی می دونه فرق رشته مهندسی عمران با مهندسی تکنولوژی عمران چیه؟

کدوم بهتره ؟ از چه نظر؟

 پاسخ1: فرق مهندسی عمران با مهندسی تکنولوژی عمران

فکر نمیکنم فرقی داشته باشن با هم
دوست عزیز الان تمام ورودی های 87 به بعد به تکنولوزی تغییر نام پیدا کردن پس حتما دیگه ساختمونا بدون طراحی و محاسبه ساخته میشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 پاسخ2: فرق مهندسی عمران با مهندسی تکنولوژی عمران

سلام
آقا جان من خودم که ترم دو کارشناسی تکنولوژی عمران عمران می خونم هنوز موندم تکلونژیه چرا به این عمران چسبیده.
از چند جا سئوال پرسیدم اینجور بهم گفتن که اون هایی که کاردانی به کارشناسی میان یه تکنولوژی به قبلش می چسپونن ولی از نظر ارزش مدرک های بین مهندسی عمران با مهندسی تکنولوژی عمران عمران هیچ فرقی نداره.
آقا هر کی یه معنی جدیدتری کشف کرد به ما هم یه ندا بده.
ممونم

پاسخ3: فرق مهندسی عمران با مهندسی تکنولوژی عمران

تکنولوژی رو چسپوندن ، چون ماها همیشه عادت داریم بین همه چی فرق بذاریم !!
تکنولوژی رو هم گذاشتن بدونی و مشخص بشه که قبلا کاردانی خوندی!!(مزاح بود ، چون اصلا ربطی نداره و تو مدرکی که بهت میدن با خط بزرگ نوشتن : کارشناسی ناپیوسته عمران!!)

پاسخ4: فرق مهندسی عمران با مهندسی تکنولوژی عمران

سلام دوستان .
کارشناسی ناپیوسته " مهندسی تکنولوژِی عمران - عمران " همان کارشناسی ناپیوسته " مهندسی عمران - عمران " میباشد .
چارت و سرفصل دروس ابن رشته مصوب تاریخ 15/11/1384 جلسه 576 شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم ، تحقیقات و فن آوری میباشد . در زمان تصویب سرفصل مربوطه که لازم الاجرا از همان تاریخ برای تمامی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بود عبارت تکنولوژِی اضافه نشده بود و از سال 87 با ابلاغ وزارت علوم پسوند تکنولوژِی برای اکثر رشته های فنی و مهندسی مقطع کارشناسی ناپیوسته اضافه گردید .
فارغ التحصیلان این رشته دوره تکمیلی تمامی دروس ( پایه ، تحلیلی ، طراحی ، محاسباتی و اجرایی ) مجموعه مهندسی عمران را میگذرانند . و با احتساب دوره کاردانی عمران تعداد واحدهای بیشتری نسبت به کارشناسی پیوسته میگذرانند .
موفق باشید .



 پاسخ5: فرق مهندسی عمران با مهندسی تکنولوژی عمران

با سلام .

فارغ التحصیلان مجموعه "مهندسی عمران - عمران" یا "مهندسی تکنولوژی عمران - عمران" در مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته علاوه بر طراحی - محاسبه - نظارت و اجرای ساختمانهای متعارف توانایی همکاری در بخشهای دیگری از کارهای عمرانی از جمله راه سازی - بندر و اسکله - پل سازی - تونل - راه آهن - فرودگاه - حمل و نقل و ترابری - ترافیک - سازه های دریایی و هیدرولیکی - بناهای آبی - سد سازی - سازه های صنعتی - محوطه سازی و ... با شرکتهای پیمانکار و مشاور را دارند . ( گرچه بیشترین تمرکز بر روی راه و ساختمان بوده و عنوان قدیمی این رشته نیز مهندسی راه و ساختمان بود .)

اما فارغ التحصیلان "مهندسی ساختمان" یا "مهندسی تکنولوژی ساختمان" که در مقطع کارشناسی ناپیوسته ایجاد شده است صزفا" جهت تعلیم کارشناس در حیطه ساختمانهای متعارف میباشد . و در دروس تحلیلی و محاسباتی مانند : ( تحلیل سازه ها - سازه های فولادی و سازه های بتن آرمه ) همانند مجموعه عمران در نظر گرفته نشده . و بیشتر جنبه اجرایی و نظارتی ساختمانهای متعارف مد نظر گرفته شده است . و میتوان گفت : یکی از زیر مجموعه های مهندسی عمران میباشد .

به هر حال قیاس بین دو رشته از نظر اینکه کدام بهتر ه شاید زیاد منطقی نباشه چونکه آموزش و هدف از تعلیم هر دو رشته نسبت به نیاز جامعه و استعداد گروهی در نظر گرفته شده . و تمامی رشته ها و گرایشها جایگاه علمی و تخصصی خودشونو دارند .


با آرزوی سربلندی و موفقیت تمامی مهندسین کشورمون از هر رشته و گرایش .

نظرات  (۲)

با سلام

عزیزانی که مهندسی تکنولوژی عمران گرایش عمران میخونن علاوه بر پاس کردن واحدهای زیاد درسی بدونن که مهر محاسب نمی تونن بگیرن بللاوه اینکه در آزمون های استخدامی دستگاه های اجرایی و آموزش و پرورش نمیتونن ثبت نام کنن. 

۰۱ اسفند ۰۲ ، ۱۷:۲۰ داریوش امرائی

سلام 

واقعا مهندسی تکنولوژی عمران  نمی‌تواند  درآزمون  آموزش و پروش شرکت کنند؟؟؟؟؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی